Episodio III: la venganza de los Sith
Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith
140 minuts
USA

Vista el Wednesday 25 de May del 2005 als cinemes Òscar (sala 3) i triada per en Tomàs

EPISODIO III = 9 MESES + DRACULA + LOS PICAPIEDRA / CUENTAME ... COMO PASO
DIRECTOR I PRINCIPALS INTÈRPRETS
Dirigida per
George Lucas
Ewan McGregor
com a Obi-Wan Kenobi
Hayden Christensen
com a Anakin Skywalker
Natalie Portman
com a Padmé
DE QUÈ VA
 

Fa avui 12 dies en un cinema que està a tocar del Trueta ...

         .        .                     .        .            .
       .               .    .          .              .   .    
         _________________      ____         __________
   .    /                 |    /    \    .  |          \
       /    ______   _____| . /      \      |    ___    |     .
       \    \    |   |       /   /\   \     |   |___>   |
     .  \    \   |   |      /   /__\   \  . |         _/       
 ________>    |  |   | .   /            \   |   |\    \_______ 
|            /   |   |    /    ______    \  |   | \           |
|___________/    |___|   /____/      \____\ |___|  \__________|
  ____    __  . _____   ____      .  __________   .  _________
 \    \  /  \  /    /  /    \       |          \    /         |
  \    \/    \/    /  /      \      |    ___    |  /    ______|
   \              /  /   /\   \ .   |   |___>   |  \    \
    \            /  /   /__\   \    |         _/.   \    \     
     \    /\    /  /            \   |   |\    \______>    |   .
      \  /  \  /  /    ______    \  |   | \              /     
   .   \/    \/  /____/      \____\ |___|  \____________/  LGC
                               .                  
 
EPISODI III - El retorn del re... Sith


Alfonso Guerra !!! En una galàxia molt però que molt llunyana (gràcies a això tenen la sort que encara no els ha arribat cap emissió de "Ana y los 7") continua la batalla entre uns que són molt bons i una altres que són molt dolents (és tot el que he arribat a entendre dels tres episodis). El canceller Palpatine ha estat segrestat pel general Grevious, una mena de ésser mutant mig bitxo mig màquina (que més valdria que s'hagués deixés el tabac i quedat a casa per cuidar-se una mica i no imitar més als "Loco mía") i dos poderosos Jedi, mestre i padawan, tenen la missió d'alliberar-lo. Que hagi dit poderosos no implica necessàriament que siguin intel·ligents, perquè mira que anar a rescatar precisament a aquest ... . Un incís que em ve ara al cap, el pilotatge de les naus especials aquestes. Dues teories: la primera és que tota la navegació i les tàctiques de defensa la realitzen les unitats R2 i els pilots només saben pitjar el botó del foc. La segona és que entre enemics han fet un pacte: quan dos pilots estiguin parlant per l'intercomunicador està prohibit que els ataquin. Només d'una de les dues maneres s'entén les xerrades interminables que tenen entre ells i que mai no els passi res. Només els faltaria anar escoltant la ràdio.

El final de l'enfrontament està més a prop que mai. Qui resultarà guanyador ? es donarà resposta finalment a totes les preguntes que ens havien fet els fans de la saga ? se sap d'algú que hagi preguntat si faran l'episodi IV ? Jar Jar Binks patirà la mort més lenta i dolorosa que es pugui imaginar ? i el més important de tot ... per què els wookies viuen en una mena de platja on fa molta calor i en canvi tenen tot el cos ple de pèl ?



L'espera ha estat de 28 anys. Tot aquest munt d'anys perquè finalment la possiblement més famosa saga cinematogràfica de tots els temps (sense comptar la de "Porkie's") hagi posat el seu punt i final ... .

Corria l'any 1977 quan el món va viure l'estrena de la quarta entrega, que tot i titular-se "Una nova esperança" sempre més serà recordada com a "La guerra de les galàxies". En aquell temps jo tenia un anyet, pesava uns 15 kg. i vivia amb els meus pares. L'any 2005 s'estrena l'esperada tercera part "La venjança dels Sith". Actualment tinc 29 "tacos", peso uns 80 més i encara vis... parlàvem de "Star Wars".

Quan ara fa uns set, vuit anys el creador i màxim responsable del món "Star Wars", el senyor George ("fins llavors") Lucas, va fer saber al món la seva intenció d'oferir-nos una nova trilogia els seus fans no vam poder amagar l'alegria per aquesta històrica decisió que ens retrobaria amb un món que a molts ens ha marcat i que ha format part d'una manera molt especial en la nostra vida. Lucas, però, va decidir no continuar la història allà on l'any 1983 "El retorn del Jedi" la va deixar, sinó que va voler explicar-nos el passat del dolent més famós del cel·luloide, Darth Vader (ahir algú per Messenger em va escriure: "Hola Dark Beider !!!". Us ho juro), i com aquest tot i ser en un principi un cavaller Jedi va anar a parar al costat fosc de la força. Aquesta era la raó de ser de la nova trilogia, i possiblement la caiguda del cavaller Anakin Skywalker i la primera aparició d'ell com a Lord Vader siguin els moments més desitjables de veure en una sala de tota la història del cinema.

Així que l'any 1999 va arribar el moment d'estrenar el primer capítol que va portar el títol de "L'amenaça fantasma". Darrera aquest títol tant aconseguit hi ha una pel·lícula que en un principi va decebre a molts seguidors de la sèrie però que amb el pas del temps (i vistes les continuacions) ha millorat molt l'opinió que en guardo d'ella. L'"Episodi I" fallava principalment en que la història que se'ns explicava quedava encara massa lluny de l'interès vertader de la nova trilogia. Ens presentava al protagonista com a un nen petit que li agradaven les curses de vaines fet que va orientar la cinta cap a un to massa infantil perquè aquesta pogués arribar a quants més espectadors millor. Per acabar de rematar-ho Lucas es va treure de la butxaca a un personatge que ell i només ell es pensava que faria molta gràcia (cal dir quin personatge és ?) i que amb en les posteriors continuacions aniria perdent cada vegada més protagonisme fins a aparèixer només anecdòticament (però pels seus col.... que l'ha fet sortir en totes tres) i un terme que ningú no coneixia abans, del qual en parlaré més endavant, i que a tothom ens va sonar de bones a primeres molt poc afortunat: "els midiclorians". En els aspectes positius trobaríem l'excel·lent elecció d'en Liam Neeson per interpretar a un mestre Jedi, un nou dolent antològic com va resultar ser en Darth Maul, el tema "Duel of fates" del sempre extraordinari compositor John Williams, la cursa de vaines i un vertiginós i excel·lent muntatge final on l'acció aconteixia en tres decorats diferents alhora (sobretot destaca la lluita dels Jedis amb el Sith). Algú em va dir: "tranquil, que la propera serà molt bona".

L'any 2002 s'estrena l'episodi segon, "L'atac dels clons". Un altre títol per emmarcar i la que ha esdevingut per mi en la pitjor pel·lícula de tota la saga sencera. El primer i únic record que aconsegueixo retenir d'aquesta pel·lícula és el moment en el que el mestre Iogurt, perdó, Yoda lluita amb l'espasa de llum. És l'únic moment que té "quelcom", que tot i que potser no ho pretenia almenys té la seva gràcia ja que tota la resta de la cinta resulta del tot infumable. Desaparegut de l'escena en Liam Neeson els seus protagonistes semblen que es fiquin de ple en una competició de a veure qui actua pitjor i finalment que s'emporta el premi és en Hayden Christensen, el pitjor Anakin Skywalker imaginable (si no tenim en compte a en Ben Affleck, siguem justos). No voldria pas estendre'm més amb aquesta pel·... cosa. Podeu, això sí, llegir la crítica que en vam fer en el seu dia. :D. Algú em va dir: "tranquil, que la propera sí que serà molt bona".

Cap altra pel·lícula de la saga no ha tingut l'expectació i les bones crítiques que ha rebut aquest any 2005 l'episodi tercer i que aquí ens ocupa: "La venjança del Sith". Finalment i repeteixo per si no havia quedat abans clar, finalment Lucas afronta els moments que els seguidors de la sèrie esperàvem poder veure en aquesta nova trilogia. La resposta a molts interrogants que a la trilogia anomenada "clàssica" no es donaven resposta. Per què l'Anakin es va tornar dolent ? que va passar amb la mare d'en Luke i la Leia ? què va passar amb els cavallers Jedi ?, ... . El resultat, per a quí escriu aquestes paraules, ha estat novament totalment decebedor. L'"Episodi III" no és ni molt menys la pel·lícula que durant tants anys he esperat i ull !!! que ningú no podrà dir que la meva intenció és la d'anar de llest i que el més fàcil és despotricar de la nova trilogia. Ningú més que jo voldria que aquesta pel·lícula hagués estat (per mi) extraordinària i respecto totalment als qui els hagi agradat (que espero que ho hagi fet a molta gent i molt). Simplement, "La venjança dels Sith" no és ni molt menys la pel·lícula que a mi m'hagués agradat que fos. No teniu la sensació que Lucas no hauria d'haver-se esperat tant de temps per explicar tot el que en aquesta pel·lícula intenta explicar ? Les dues hores i mitja de la pel·lícula resulten totalment insuficients per explicar-ho tot, fet que provoca un ritme totalment descontrolat de l'acció i unes errors de narració temporals molt greus. Això, o la Padme té un embaràs de només tres dies. Passo a analitzar la pel·lícula.

Dels efectes especials res a dir, possiblement és la pel·lícula més espectacular en aquest aspecte que s'ha fet fins ara, però amb el pas dels anys he arribat a una conclusió molt senzilla, "Star Wars" no és el que és ni el que representa per la seva quantitat i qualitat dels efectes especials, "Star Wars" és principalment els seus personatges i la trama que els relaciona. És per això que els millors moments de la pel·lícula (que els té) siguin aquells que tenen el contacte directe amb l'episodi IV i que ningú no se m'espanti quan dic que crec que el millor moment de la pel·lícula es quan l'Obi Wan porta a en Luke al planeta Tattoine i l'entrega als seus oncles (sense albarà, que m'hi vaig fixar).

Per què no m'ha agradat aquesta pel·lícula ? Faré un esforça per explicar-ho que bàsicament dividiré en 5 punts:

1) Els actors: Principalment perquè no m'he cregut als actors en els seus personatges. Mai o he tingut la sensació que l'Ewan McGregor fos l'Obi Wan que apareixia a l'episodi quart i molt menys em crec que aquest ... impresentable sigui en Darth Vader. Si exceptuem les aparicions d'en Samuel L. Jackson o les d'en Ian McDarmid (abans no es transformi en ... el "Drácula" d'en Coppola) la resta d'actuacions no passarien el tall en un càsting per interactuar amb els "Lunnies". L'Ewan McGregor no és l'Alec Guinness, no és en Liam Neeson. Potser és un gran actor, no ho discuteixo pas, però des del primer moment ja vaig dir que el trobava massa jove per interpretar al personatge. Per mi, l'Obi Wan ideal per aquest episodi final hagués estat en Kenneth Brannagh, un millor actor que segur que li hagués donat molta més profunditat i caràcter al personatge (en comptes de somriure tant). Si és que és qüestió d'aritmètica senyor Lucas. L'any 1977 el senyor Guinness (jo tinc el de tallar-me les ungles a mi mateix) tenia 63 anys. Aquest any 2005 en McGregor n'ha celebrat els 34. 63 - 34 = 29 anys !!!!. Luke Sywalker tenia 29 anys quan va anar a buscar a l'Obi Wan ? No. No era ni major d'edat i per això no va poder deixar el camp (per cert, què nassos tenien plantat el seus oncles si allò era tot desert ?) per entrar a l'acadèmia ("A tu lado, despego seguro ...") espacial. Ja no és qüestió ni de talent interpretatiu, és qüestió de coherència generacional. Un altre càlcul que he fet: A l'episodi primer l'Anakin tenia 10 anys i la Padme 18. 8 anys de diferència es noten. Christiensen i Portman van néixer el mateix any. Resumint i tornant a l'Obi Wan, si entre l'episodi III i IV passen 16 o 17 anys el personatge no es pot haver envellit tant. Mala elecció d'actors i potser encara pitjor direcció d'interpretació. Quedi ja per la història el moment: "Qué guapa eres. Soy guapa porque tu me quieres mucho. Yo te quiero mucho porque tu me quieres mucho, ....". Una frase més i no responc dels meus actes en aquell moment.

2) Robots amb intel·ligència artificial superior. Lo cualo ?: Una de les coses que menys he pogut suportar de tota la trilogia ha estat el caire infantil que Lucas li ha donat a totes tres pel·lícules (exceptuant els minuts finals d'aquesta darrera) que aconsegueixen el seu punt àlgid en el comportament ridícul de tots els robots que apareixen. Un exemple: En els primers minuts som testimonis com l'R2 deixa anar un bon munt d'oli perquè uns robots rellisquin i realitzin un impressionant espectacle còmic. I ja no parlo de les veus que els han posat, que farien riure fins i tot a un barrufet. Amb la tecnologia que tenen i no han estat capaços de sintetitzar una veu com cal ?. Els moments divertits de la trilogia bàsica eren pocs però genials (les converses dels androides R2D2 i C3PO i alguns moment mítics deguts a en Harrison Ford). En aquesta trilogia no ha hagut ni un sol moment "divertit" que no m'hagi produït vergonya aliena.

3) Realment tot queda lligat i ben lligat ?: Jo crec que no. I fins i tot hi ha algun moment d'aparició estel·lar fica't amb calçador realment innecessari e inadequat. De veritat calia que sortís en Chewbacca ? Algú te la sensació que en els episodis IV, V i VI el pelut personatge doni a entendre que va formar part de tota la trama original o que coneixés personalment i ajudés directament escapar a en Yoda ? Suposo que el pobre animal com que només sap dir "WOOOOOOOOH" tampoc no es fa entendre massa. És que el podrien haver fet sortir de jovenet i ni això. Algú es pensava que els soldats imperials eren tots clons ? sabíeu que en la nova edició en DVD Lucas ha fet doblar a tots els soldats amb la veu d'en Temuera Morrison (l'actor que va fer del pare d'en Boba Fett i que posa la cara a tots els clons) en els episodis IV, V i VI ?. Abans tots tenien la veu de l'actor que els interpretava i és una d'aquelles coses que fan pensar que el senyor Lucas ha anat "lligant" coses a mesura que ha anat escrivint els guions i que no pas ho tenia tot pensar des de fa molts de temps. Quan el Luke i en Han Solo estan disfressats de soldats a l'estrella de la mort ningú no se n'adona que la seva veu és diferent ?.

Un altre. A "El retorn del Jedi" Leia diu que recorda a la seva mare com una dona que sempre estava trista. De qui parlava ? la seva mare va morir al néixer ella. Parlava de la senyora Organa ? (el marit sempre va demanar que li diguessin Lord "Organo") Sí, segur que sí. Clar que sí. I si la meva àvia tingués dures rodes seria una bicicleta.

Una altra cosa que em va sobtar molt. Quan l'Obi Wan i en Yoda tornen al temple i descobreixen a tots els Jedis morts miren un vídeo on descobreixen qui ha estat el responsable de la matança. En aquell moment l'Obi Wan promet que acabarà amb la vida de l'emperador. Com sabia que feia uns moments en Palpatine s'havia autonomenat emperador si fins a aquell moment desconeixien totalment tot el que havia passat ?

4) Els esperats moments mítics no ho han estat: Tres eren el moments que més esperava en la pel·lícula: L'aparició de Darth Sidious, el pas al costat fosc de la força de l'Anakin i la primera aparició d'en Darth Vader. La primera aparició de l'emperador sembla treta d'un gag de l'"HomoZapping". La caracterització fa riure (a cada plànol feien diferents proves de maquillatge o m'ho va semblar només a mi ?) i l'actor sobreactua en gra massa, que un s'acaba preguntant si el que realment porta el costat fosc de la força és cap a ... un bar amb barra lliure. Algú s'imaginava un argument més patètic (i curt, sorprenentment curt) perquè l'Anakin es passés cap al costat fosc de la força ? En Jordi diu que realment es passa cap al costat italià de la força. Veritat que us imaginàveu quelcom més espiritual, dramàtic i ... seriós ? El que no puc perdonar de cap de les maneres és el moment en que apareix per primer cop en Darth Vader. Sempre m'he imaginat aquest moment amb la música imperial de fons i en canvi Lucas el filma com un moment més gens transcendental on si en Vader es descuida una mica cau per terra quan el deslliguen. Semblava un dels ballarins del "Thriller" d'en Michael Jackson. Algú sap per què serveixen els botons que porta al pit ? Segons en Tomy un és el "Power" i l'altre és el "reset" per si comença a dir "yo syo tu padre" i no pot parar. Un altre detall. Eh que el vertader Vader era més alt ?

5) Els midiclorians: Aquest terme necessita d'un apartat especial per ell sol. A l'"Episodi I" Qui-Gon Jinn (Liam Neeson) mesurava els "midiclorians" (un terme nou en la saga i que misteriosament no es mencionava ni a l'episodi IV, ni al V ni al VI) del jove Anakin (a la sang ?) i arribava a la conclusió que el seu nombre era el més alt que s'havia trobat mai en una persona. Pel que sembla aquests "midiclorians" tenen molt a veure amb la força (un terme que em sembla molt més interessant si no té cap mena d'arrel física) i fins a aquest tercer episodi que no he entès perquè Lucas el va fer aparèixer. La seva explicació la tenim en la conversa que mantenen el canceller i l'Anakin en aquella mena de teatre on una mena de Pep Bou galàctic dóna un espectacle lamentable de bombolles. Per cert, les converses entre els dos personatges són soporíferes !!!. En aquella en concret en Palpatine li comenta que un antic i poderós Lord Sith tenia la capacitat de crear vida a partir dels midiclorians. Premi !!! Com algú dels fòrum ja ha anticipat quedaria força clar que Darth Sidious (que va matar al seu mestre) és el pare de l'Anakin, que va alterar els midiclorians (que deuen ser com una mena de "L-Casei Inmunitas" que porten els iogurts, o sigui que, noies, aneu amb compte amb els "Bios") de la mare perquè aquesta donés a llum miraculosament a un nen sense haver conegut mascle. Lucas, què vols que et digui ? que em sembla patètic que optessis per aquesta sortida per explicar qui és el pare de l'Anakin. És com l'acudit aquell de la mare que va al metge i li diuen que la seva filla està embarassada. La dóna estranyada li diu al metge què com pot ser, que segurament deu haver estat al ficar-se a l'aigua de la piscina, o potser amb la sorra de la platja, o potser amb l'herba d'algun parc on s'hagués assegut ... el metge tot seriós li respon: "si senyora, potser va ser en una piscina, a la platja o en un parc. Però segur que la seva filla s'ho ha fet amb un tio.". Doncs això. Patètic.

És que ni tans sols la música d'en Williams està a l'alçada de l'esperat, ja que el músic ha decidit no aportar cap tema nou i els temes que s'escolten són bàsicament reminiscències a la marxa imperial, el tema d'en Luke i la Leia que va composar per "El retorn del Jedi" i un breu extracte del "Duel of fates"

He de reconèixer que algun moment bo, veritablement bo, sí que té la pel·lícula. El moment quan dóna l'ordre de que s'activi l'ordre 66 (molts vam ser els qui vam dir "uuiiiiiiiiii !!!!!!!!") i que provoca l'eliminació dels cavallers Jedis (en especial la de la Jedi blava per dues raons, la de l'esquerra i la de la dreta), l'espectacular lluita final entre l'Obi Wan i l'Anakin (una mica diferent a la que tenen a l'episodi IV, que sembla que els havien donat corda), quan l'Anakin crida a l'Obi Wan que l'odia i el moment (que ja he comentat) quan l'Obi Wan entrega a en Luke als seus oncles.

Resumint, que si ets dels que han anat al cinema i els ha agradat la pel·lícula que sàpigues que t'envejo enormement, que avui dic blanc i demà et puc dir negre i que tot i que ara hagi dit això ... espero que aviat es facin més pel·lícules i sèries sobre el món d'"Star Wars". Per internet corre el rumor que Lucas té la intenció d'estrenar novament els episodis IV, V i VI en 3D, que prepara per la televisió una nova sèrie de dibuixos i una altra amb actors reals. El millor hagués estat que hagués afrontat aquest projecte just després d'acabar "El retorno del Jedi". En aquells temps el cinema era millor, hi havia moltes menys possibilitats de que els ordinadors t'ajudessin a fer pel·lícula, fet que ajuda a tenir més bones idees.

Pels qui encara no s'han quedat adormits: El meu ordre de preferència dels episodis queda de la següent manera: 5, 4, 6, 1, 3 i 2.
VALORACIÓ DE LGC3.25 
3.00
"Tres de tres. El senyor Lucas ens ha tornar a prendre el pèl.".
L'Elvis i jo vam sortir del cinema que la gent es pensava que érem els "Matamoros". Que no ens toquessin permanent el nas ens va salvar.
No ha puntuat la peli
"La mía es mas larga.".
En Nicolau és dels qui pensen que la pel·lícula bona de la saga és la que va fer en Mel Brooks.
3.50
Sense comentaris
No ha puntuat la peli
"A mi m'ha agradat les dues vegades que l'he anat a veure.".
En Tomy també ens va fer saber que el doblatge en català és més bo que el castellà. Encara que només sigui per l'anada de l'olla que en Jordi Dauder pateix al posar la veu a la transformació d'en Palpatine.
OPINIONS AL FÃ’RUM
Edu (20/05/2005) 
Impressionant(continua llegint però que això canvia...). Aquesta es la paraula que defineix amb exactitud el que significa aquesta pel·lícula en quan a efectes especials i acció. Un no parar de lluites, explosions, armes, batalles en tot un seguit de nous mons. (Ay, ay, ay, que quan hi ha massa acció no hi acostuma a haver argument..)
No et deixa indeferent. La veritat es que posa punt i final a tota la saga i serveix d'unió a les terceras parts, d'una manera que podria semblar a priori clara, però que si ets un fan et provoca una cara de Macaulay Culkin quan veus els errors de temps i trama.
Al meu gust el final es massa ràpid i les escenas son massa curtes. Quasi m'atreveria a dir que faltaria una part més per poder explaiar-se més en tota la història. Hi ha escenes de la part intermedia de la pel·lícula que es podrien haver suprimit en detriment de potenciar la part final de la fugida de la Padme i el naixement de les dues criatures que tant protagonisme tindrien a les 3 altres parts.
El títol de la pel·lícula hauria de ser més "La Venganza del Sith", perquè al Compte Docu el maten en un plis-plas i tota la feina se l'emporta Darth Sirius.
A mi em va agradar molt. Deixa les dues primeras parts en ridícul i posa a la graella tot el potencial que Lucas havia oblidat al fer les dues primeras parts.
Sincerament, quan es va acabar la pel·lícula ( excepte per l'intermedi injustificat i amb caràcter ecònomic que els Cinemas Albeniz van fer a la hora i mitja de pel·lícula ) es va fer moooooolt curta i em vaig quedar en ganes per més.Jo volia més, exigia més, i no va ser així.
Un consell, no et perdis detall del que passa només començar la pel·lícula. La batalla espaial a la òrbita del planeta capital de la República. IMPRESSIONANT!

En aquesta part, trobo que el personatge de Anakin té més caràcter. Potser es precipita massa el fet de com passa Anakin al costat obscurs. Per mi succeix de manera massa ràpida, i potser una mica forçada. Però al final quan veus com queda i el perquè de la seva màscara comprens moltes coses tot i que trobo massa precipitat el tema. Aquesta vegada la història d'amor entre ells es més suau i no tan "floretas" com la segona part. La Padme aquí té un personatge secundari a més d'un embaràs express.

El que trobo que es la OSTIA es el General dels Robots. Un personatge molt característic, curiós i que al meu parer fa un dels millors combats d'espases amb el Kenobi de tota la saga.

No te la perdis , si més no pel fet de que sigui StarWars!!

Xep respon (20/05/2005) 
Jo la he trobat brutal. Sobradament a l'altura de les primeres.

Xep respon (26/05/2005) 
BUeno, haig de dir que després de l'emoció inicial (pk sigui com sigui, s'ha de dir que la película és emocionant...i he anat pensant i...
he de dir que té moments francament ridículs a nivell de guió, per no dir que hi ha bastantes interpretacions a l'altura d'un posavasos. És a dir, penoses. La película té a més un desenllaç a trancas i barrancas. Plis plas, lo ligamos todo en 2 escenas de 3 minutos, y se acabó.
Per cert, algú ha vist l'halcón milenari?

Tomàs respon (26/05/2005) 
Jo el vaig veure el Falcó !!! :D
Just després de l'aterratge forçós del principi de la pel·lícula els protagonistes van en una nau que els porta cap a l'edifici on es reuneixen amb els polítics. Abans d'aterrar es pot veure a la mítica nau d'en Han Solo a la part de baix de la pantalla. A veure si per la crítica podem aconseguir una imatge.
A qui no vaig poder veure va ser al propi Lucas disfressat de ... Sith ?.

Jordi respon (26/05/2005) 
Només una frase pot definir unívocament el sentit últim d'aquesta pel·lícula: El costat ITALIÀ de la FORÇA.

Elvis respon (27/05/2005) 
Totalment d'acord amb en Jordi. Jo la he trobat a l'alçada de l'episodi 2 (és a dir, per terra). Es veu d'una hora lluny que en Lucas només s'ha preocupat de fer sortir tot allò que després podrà posar a la venda per forrar-se de veritat, i sino, ja veurem el que triga a sortir el ninotet del llangardaix que porta en Obi Wan "the hills are alive" Kenobi, o un videojoc amb les interessantíssimes batalles dels wookies que a la peli surten 30 segons.
Això si, s'ha de reconèixer que la peli te els seus moments d'humor amb el primer robot amb tos crònica del món (abuelo, has visto el iniston?) i sobretot sobretot l'emperador "Beodencio primero" que segur que tenia amagada l'ampolla de wisky darrera la butaca. Ovació per el doblador!!

Edu respon (30/05/2005) 
Jo m'he mirat l'escena de quan porten al Canciller amb la nau després de l'aterrratge forçós fotograma per fotograma i no he savut veure l'halcon mil·lenari.
Tornant al debat, potser si que la pel·lícula impressiona més la primera vegada, i que la història al final es fica una mica amb calçador. Ja comento que crec que faltaria una part més per explicar el post alçament dels Sith. En Lucas va perdre molt el temps en l'Amenaça Fantasma, explicant una història poc rellevant com es la invasió de Nabu, i tota la gent que hi habita.
Però s'ha de reconèixer que la posada en escena de la lluita espaial al començament de la peli es la repera. Veure els creuers espaials donar-se de cops de laser a diferents nivells, o els detalls quan els Jedi son a l'hangar de la nau del General "Vicks Vaporub" i es veu la batalla espaial al darrera, son molt bons.
Per mi aquesta pel·lícula fusiona millor les escenas digitals, son més pulides. En canvi el guió es massa ràpid en detalls de l'història i massa lents en d'altres.
Jo l'he tornada a veure, i la segona vegada m'ha entretingut tant com la primera. La llàstima que em fa veure com aniquilen els Jedi es repeteix quan la veig.
El que trobo molt exagerat es quan l'Anakin es queda sense cames, i es crema. Joder, que gore, a veure qui es capaç de sobreviure a una cremada així ? no fotem, s'han passat. I sense cames... només li faltava perdre l'altre mà i ja seria quasi 100% Leroy Merlin.
Em reafirmo en que es entretinguda i espectacular, però si que accepto que el guió de vegades va una mica coix i entra a cop de baselina.

Tomàs respon (30/05/2005) 
En aquesta web trobareu tant la imatge del moment de l'aparició de la nau d'en Han Solo com altres coses amagades de la pel·lícula. No patiu, que hi haurà crítica LGC per aquesta peli. El problema és que de bon segur no estarà a l'alçada dels vostres comentaris al fòrum. Ah !!, algú coneix què és el "Star Wars Holiday Special" ? que es va emetre fa molts anys per televisió ? Quan tingui més temps us explico què és. :D

Edu respon (01/06/2005) 
Joder per veure l'halcon mil·lenari ( devia ser el primer model matriculat de l'època ) has de tenir una vista de la ostia.
Aquest fotograma, però. el veig massa "finet". Si et fixes a la fotografia, l'halcon quasi té més definició que tot el fotograma en si.



Edu respon (04/06/2005) 
Jo amb tot això que comentes de Lord Sirius estic d'acord. Son aquells petits detalls que si els lligues et donen una altre linea argumental que es desenvolupa a la sombra. Es un detall, aquest de que el midiclorianos, havien concebut a Anakin, que m'imagino que Lucas l'haurà "ocultat" a la trama d'aquesta manera. El que passa es que ha volgut barrejar tanta informació que després si mires les parts IV,V i VI et sembla que falta història després de veure aquestes tres primeras parts plenas de detallismes. Jo sincerament, em morira per veure una part 0,5 abans de la primera. Tipus StarWars - The Beginnig per veure l'abans. Si no recordo malament s'ha comentat que Lucas estaria pensant fer una part en la que es veu als Jedi derrotar als Sith. Que la faci, conye. Perqué acabar amb una saga tan magnífica mai ? si hi pot haver-hi història per anys.
Si StarTrek ha pogut arribar a fer més de 10 pel·lícules, Star Wars podria doblar-ho sense cap dubte. Només em de veure les històries que van sortint alhora de fer VideoJocs.

Edu respon (07/06/2005) 
Una molt bona crítica, i després de llegir-la, mirar la pel·lícula unes 3 vegades, tinc que reconèixer que la sensació que em queda es la d'una pel·lícula impressionant amb efectes especials, i pobre en quan a relat. Un relat, per cert, d'esperar.
Estic d'acord que la trama s'ha desenvolupat molt de manera ràpida i al final precipitada. Estem d'acord que Lucas va desaprofitar a les part I i II molt de temps per no exposar quasi res de res.
Estem d'acord que Star Wars no solsament son efectes especials. Com més miro les parts IV,V i VI penso que son perfectes. Els seus efectes son creibles i justos. En canvi en aquestes altres parts, sembla que Lucas hagui volgut per una pasarel·la de la moda digital, com per vendre els seu estudis d'efectes especials. Com comenta l'Elvis, no fa falta tant per ser Star Wars. Llàstima que tot hagui anat així. Però sempre ens quedaran les originals.Començo a pensar que com Matrix, de vegades, sembla que tot i que el creador original sigui qui faci la pel·li, al final no sembli del tot seva.
Vols dir que al Lucas no li importa el que digui la gent Elvis (mirar la següent resposta ) ? a mi m'emprenyaria molt que em recordessin pel paio que va crear una saga mítica, i se la va carregar al final de la seva vida cinematográfica. Jo crec que el problema es que se li va anar fent una bola tot el tema de la peli, i com que les primeras que va fer van ser un mite tecnològic en quan a efectes especials, es pensava que en aquesta se'l mirarien en lupa per això i no la volia cagar. El que passa es que evidentment si que ha perdut una mica d'esperit StarWars per la manca de cura en el guió.

Elvis respon (07/06/2005) 
Veig que tothom valora moltíssim els efectes especials de la peli, quan el realment important és l'argument! Només cal recordar que a l'episodi V es va fer el camp d'asteroides amb patates (mireu el dvd d'extres de la trilogia per comprovar-ho). Hauria sigut millor la peli si enlloc d'això se n'hagués anat el pressupost en crear asteroides hiper-realistes? Evidentment no, i tampoc calia perquè en aquella escena tothom estava pendent només de l'argument, és a dir com escaparia el Falcó Milenari, i no de si el reflex dels làsers sobre les naus era realista o si es veia o no el pilot dins de cada nau imperial... Menys pressupost en efectes especials i més esforços en un bon guió, això és el que, al meu parer, hauria d'haver primat el senyor Lucas en aquesta primera trilogia. Això si, calers en farà tants com vulgui tan si és bona com si és dolenta, per tant probablement poc li importa que el critiquin...